Uczmy się oszczędzać. Niestety nie każdy z nas ma w krwi świadome i odpowiedzialne podejście do pieniędzy. Wiele osób żyje chwilą. Nie myślimy o przyszłości. Jeżeli mamy pieniądze – wydajemy je. Nie zastanawiamy się nad tym, jak będziemy żyć za jakiś czas. I to jest błąd. Żyjemy w tak trudnych czasach, że warto już dziś pomyśleć o naszej przyszłości, nawet jeżeli jesteśmy ludźmi młodymi, jeżeli mamy jeszcze czas na to, by zdobywać doświadczenie, by oszczędzać. Osoby, które nie zarabiają wielkich pieniędzy muszą nauczyć się, jak oszczędzać pieniądze.
Do dyspozycji mamy określoną sumę i musi nam ona wystarczyć na wszystkie nasze wydatki. A to czasami jest naprawdę trudne. Bywa, że pieniędzy nam nie wystarcza. Wówczas musimy pożyczyć. Jeżeli jednak zarabiamy nieco więcej niż potrzebujemy na wydatki warto pieniądze odkładać, oszczędzać. Warto inwestować je. Sami musimy określić, jakiego typu inwestycje to będą. Ważne, by nie ryzykować – a niektóre inwestycje niestety są dość ryzykowne. Zamiast oczekiwanych zysków z inwestycji możemy ponieść straty.

Napisz komentarz

Musisz mieć konto żeby komentować.


Szukaj
Recent Comments
    Chmura tagów
    Kalendarz
      April 2019
      M T W T F S S
      « Dec    
      1234567
      891011121314
      15161718192021
      22232425262728
      2930  
    Własna firma
      Prowadzenie własnego przedsiębiorstwa to zajęcie wymagające zarówno odpowiednich umiejętności, jak również cierpliwości i czasu. Zwłaszcza cierpliwość na starcie każdego projektu biznesowego jest konieczna, bez tego z całą pewnością nie osiągniemy sukcesu. Nie wystarczy tylko zaoferować towaru czy usługi. Na początku zawsze musimy powalczyć na rynku o klientów. Dlatego nastawić się trzeba na to że biznes o ile się uda to zacznie przynosić zyski za jakiś czas. Bardzo ważny jest nie tylko dobry plan biznesowy, lecz również umiejętność racjonalnego podziału pracy. To kolejny niezmiernie ważny aspekt prowadzenia działalności, zwłaszcza jak zaczynamy z małą firmą i sami robimy wszystko. Wówczas zdecydowanie potrzebujemy dobrze zorganizować sobie pracę, w przeciwnym razie utoniemy w nawale pracy co doprowadzi nas jedynie do frustracji. Wiele osób, które dopiero zaczynają działalność pragnie ograniczyć wydatki, dlatego woli pracować samodzielnie. Jednak wykonywanie wszystkich zadań osobiście może doprowadzić do problemów zdrowotnych, wynikających z przepracowania, jak również stać się przyczyną pomyłki, która będzie miała poważne konsekwencje.

      Warto wziąć pod uwagę swoje umiejętności i odpowiedzieć sobie na pytanie, które zadania lepiej byłoby powierzyć specjalistom. Nie wszyscy na przykład mają dostateczną wiedzę na temat księgowości, by poradzić sobie bez pomocy odpowiednich osób. To również jest bardzo ważne, jeżeli mamy możliwość zlecać prace osobą, które mogą część pracy wykonać za nas, wówczas my możemy się zająć innymi sprawami. Warto również w razie potrzeby korzystać z usług innych specjalistów, na przykład radców prawnych. Pieniądze przeznaczone na takie usługi nie powinny być uznawane za niepotrzebny wydatek, tylko za dobrą inwestycję w przyszłość swojej firmy. Ogólnie prowadzenie własnego biznesu nie jest łatwe jednak z drugiej strony nie warto popadać w paranoje, nie jest to nic strasznego. Musimy tylko się odpowiednio do tego naszykować i zorganizować sobie pracę.